KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Monday 11 March 2013

Pankek Jagung



Ni baru nak tayang breakfast pagi tadi ni..
Nak berblog ngahari tadi memang tak sempat..
Nak bermain ngn si Rusydi ni lagi..
Kemas rumah, sapu sampah, mop lantai memang banyak keja la..
Hari ni breakfasr simple jer just buat pankek jagung..
Untuk Rusydi pun aku buat jgk tapi takde la nak letak cili tu..
Letak jagung jer la untuk dia..
Papa ngn mama dia punya baru special ckit..
Resepi pankek jagung ni aku ambk kat sini...

Bahan 
1 cawan jagung - aku guna jagung frozen jer
3 cawan tepung
1 s/k soda bikarbonat
daun bawang
1 labu bawang besar
2 biji cili merah -hiris nipis2
2 biji telur
4 cawan air
garam
minyak untuk lenserkan non-stik pan 

Cara. 
1. Gaukan semua bahan supaya sebati.
2. Panaskan non-stik pan dan lenserkan dengan sikit minyak.
3. Letakkan 1 senduk adunan dalam pan dan tudungkan dengan tudungnya.
4. Masakkan dengan api paling minumum dan terbalikkan bila nampak kekuningan.
5. Angkat dan hidangkan dengan cili sos.


2 comments:

  1. comfirm sedap ni :)
    saya tak pernah buat lagi..
    nway salam kenal ye.. tenkiu sbb sudi singgah blog saya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal jgk..pankek ni sedap bila dapat lak gigit jagung yang manis tu..

      Delete