KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Tuesday 29 May 2012

Kacang Kuda


Resepi ni senang la sgt...
Ada la dh beberapa kali aku buat..
Caranya lebih kurang sama je semua..
Tapi yang ni aku ambk dari umah ni ...
Tapi dia ada letak cili kisar/cili boh...
Aku takde la letak sebab dh habis stok..
Aku letak cili kering lak..
Maaf yer Catz's sebab mandai2 jer olah resepi nih...

bahan-bahan:

kacang kuda
daun kari - 1/2 genggam
bawang besar satu labu
cili kering
serbuk kari - 1.5 sudu
garam sket
minyak sket- aku guna butter


-kacang kuda ni aku rebus sendiri (rendam dulu kacang kuda itu satu mlm, then baru rebus esoknya..buh garam ckit)
-Hiris halus bawang besar
-Tumis bawang besar hingga layu, masukkan separuh daun kari..
-then masukkan cili kering dan masukan pula serbuk kari.
-kacau sebati, buh garam sket dan masukkan kacang kuda. gaul sebati, angkat dan hidang




7 comments:

  1. sedap ni adda akak suka makan kacang kuda yg macam ni lagi pedas lagi besttt

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak noor...kunyah-kunyah depan tv pun ok nih...

      Delete
  2. sedapnya adda..kita tak pernah goreng letak serbuk kari....nanti nak cuba lah...ralit makan kalau dpt nih..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg ralit betul la..jgn smpai tertido sudah...cuba la letak..sedappp...

      Delete
  3. Salam kenal. Saya appreciate kawan2 blog macam ni, kerana blog saya dapat sediakan kudapan yang enak2 untuk anak2 saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam...adda pun sama suka tinjau2 blog cmni..tp kalau tgk yg kawan2 yg kebabommmm masakan diorg tu...aduhhhh melelehhh...

      Delete
  4. asSalam.wahh..kacang cmni sedap ni! hehehe....suke kacang kuda dimasak cmni :)

    ReplyDelete