KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Tuesday, 8 May 2012

Kerisi Masak Sambal


Petang- petang cmni mesti dok sibuk nak masak apa yer semua…
Mana nk buat kuih la..nk masak laki nak balik makan la…
Adussss sedapnya la kalau ada yang nak hantar sepiring dua ker…Ahaksss
K la ni nk share menu semalam yer…
Resepi simple jer tp memang la akan makan nasi tu berpinggan-pinggan k…
Ketepikan diet sekejap…huahuahuahaua..
Alaaa konpem ramai la yang pandai masak camni kan..
Apa-apa pun aku tepek gk resepi kat bawah ni..

Bahan-bahannya:-

8 ekor ikan kerisi segar
2 asam keping

Bahan-bahan dikisar :-

8 biji cili padi
3 ulas bawang putih
4 ulas bawang merah
1 inci belacan
½ ulas bawang besar


Cara memasaknya:-

-Goreng ikan kerisi sehingga masak dan sedikit garing .

-Masukkan bahan-bahan yang telah dikisar tadi.Kemudian masukkan asam keeping.

-Bila sambal dah pecah minyak baru la boleh masukkan ikan serta garam dan kacau rata. Bila semua sambal dah rata boleh la ditutup api dapur.


4 comments:

  1. sedap Adda lauk tu...QH mmg suka mkn ikan kerisi...isinya sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap la pedas mkn plk ngn nasi panas..berpeluh la kitaorg 2org..tu la..mmg ikan ni fresh..masa beli ptg semalam terlompat2 lgi idup..suh org tu siangkan sbb takut nengok terloncat2..kihkihkih..

      Delete
  2. Replies
    1. adda pndai masak lauk simple2 jer...:p

      Delete