KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Sunday, 29 April 2012

Sambal Tauhu


Ni aku masak untuk pagi tadi...
Masakkan nak cepat siap...kihkihkih..
Campur malas nak fikir pebenda lgi nak masak...
Gambar pun kabur bagai sebab guna henpon cak ayam jer..
Cari kamera papa dia tak jumpa, henpon papa dia pun tak jumpa..
Lastly pakai jer henpon aku ni..hambikkk ko..
K la resepi kat bawah...
Nak siap-siap ni, nak g kuantan plk...
Sajet nak ikut papa dia g site...

Bahan-Bahan :

3 keping tauhu
1sb udang kering
2sb cili boh
1sk air asam jawa
1/2 labu bawang besar

Cara-cara :

1. Potong tauhu ikut lah cmner pun..Goreng seketika.
2. Tumis bawang besar dan udang kering yang ditumbuk sehingga naik bau. Masukkan cili boh, air asam jawa, gula dan garam..
3. Masukkan tauhu yang dh digoreng. Gaul seketika dan angkat...





4 comments:

  1. adda..masak tauhu cam gini memang sempoi..hehhehe...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..nk cepat punya pasal takut kena tinggal ngn papa dia..kihkihkih..

      Delete
  2. mcm sedap je..hhehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan mcm..tp memang sedap...waaa masuk lift tekan sendiri k..tp memang betul sedap pun...

      Delete