KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Saturday, 14 April 2012

Nasi Goreng Pattaya


Disebabkan nasi semalam ada lagi..
pagi ni aku bikin nasi goreng..
Teringin nk mencuba wat Nasi Goreng Pattaya...
Tp menyampahnya la...
Failed betul bab balut nasi ngn telur ni..
Tensionn...
Sememeh je nampak..
Tapi noseng goreng tu sedap la..
Lupa lak nak snap pic nasi yg kat dlm tu...
K la malas nk tengok pic ni...
Sakit hati jer nengok nya..
K la resepi nasi goreng kat bawah ni yer..

Bahan-bahan :-

2 cawan nasi
1/2 cawan kacang peas
1 keping dada ayam - potong kecik2
2 cili padi 
2 ulas bawang merah - dimayang
2 ulas bawang putih - dimayang
2 s/b sos tomato
2 s/b sos ikan
garam dan gula secukup rasa
2 biji telur - dipukul utk wat telur dadar

1) Panaskan kuali dengan sedikit minyak.Masukkan bawang merah dan bawang putih dan tumis sehingga wangi dan kekuningan...(jangan smpai hangit lak yer)..
2) Masukkan ayam, kacang peas dan cili.
3) Masukkan nasi, sos tomato, sos ikan dan cili padi. Kacau biar semua sekata. Dah masak angkat la yer..
4) Kemudian dalam kuali lain. Pecahkan telur untuk membuat telur dadar. Letakkan semangkuk nasi goreng pastu balut la dia bentuk 4segi.....Tapi aku punya tu sememeh jer...


3 comments:

  1. saya suka makan nasi pattaya . selalu makan luar , order nasi pattaya jek .. hehe . takpelah , practise make perfect :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu suka gk mkn luar..erkk makan kt luar..ahakss..tp dh ada si kecik payah la..wat nya menangis nk susu kt kedai tu..xkan nk selak bju bagai..

      Delete
  2. feveret jugak nih..tp selalunya tak suka letak sos kat telur tu.

    ReplyDelete