KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Monday 15 April 2013

Kepak Ayam Madu...


Pagi ni breakfast ngn nasi goreng jer..
Tapi tambahan aku buat kepak ayam madu nih..
Aku rasa memang ramai kan yang suka makan kepak ayam nih..
Aku kalau nampak ada yang jual konpem berhenti beli..
Suka betul aku kepak ayam nih..
Actually kepak ayam ni aku perapkan semalam lagi..
Bagi dia sebati betul baru sedap..
Nanti kalau sesapa nak cuba bleh la cuba yer..


BAHAN-BAHAN: 

10 ketul kepak ayam
6 ulas bawang putih | ditumbuk
3 sudu makan madu
2 sudu makan kicap pekat
2 sudu makan sos tiram
1 sudu teh serbuk lada sulah
Minyak untuk memanggang



CARA-CARA :

1. Gaulkan ayam bersama semua bahan sehingga sebati.
2. Kemudian perap semalaman dan simpan di dalam peti sejuk.
3. Akhir sekali, panggang kepak ayam di atas bara api.
Renjis-renjiskan minyak dan lebihan perapan pada kepak ayam.
Terbalikkan ayam dan panggang sekata.
Angkat dan sedia untuk dihidangkan.


2 comments: