KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Friday 5 April 2013

Apam Beras..Langsung Tak Mekar..


Pagi tadi teringin nak buat apam..
So apa lagi godek2 la kat dapur..
Sekali check nape la apam aku ni tak senyum2..
Malu sangat...
Tapi last2 ku akui la jugak apam aku ni memang jenis pemalu..
Langsung taknak senyum...
Huhuhuh..
Resepi ni ambk kt dapur Nur..
Nur guna tapai nasi tapi aku guna nasi jer..
Malas plk aku nk membuat tapainya..
So maybe sebab tu kot apam aku tak nak senyum..
Berani sangat nak menderhaka..hahaha..
Takper la comel jgk apam aku ni walau tak senyum..hahahha...

Bahan-bahan :

1 peket tepung beras
2 1/2 cawan air
1 cawan gula
1 senduk nasi
1 peket kecil eno.

Cara-cara :

*Masukkan semua bahan dalam blender .
*blend semua bahan diatas dan perap semalaman
*bahagikan adunan kepada 2 bahagian
*masukkan pewarna,
*kemudian setiap bahagian masukkan 2 sudu kecil eno.
*kacau sebati dan masukkan dalam acuan
*kukus selama 10 minit

4 comments:

  1. mekar tak mekar pun janji boleh makan adda, kalau kena buang tu sayang pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kan..janji kenyang perut kan...lainx kena cuba lagi nih..

      Delete
  2. salam adda. Orang pun ada yang sukar nak senyum. Apatah lagi apam haha..
    Ala.. janji boleh makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..betul kan..kalau apam ni ikut tuan dia..mesti senyum dan manis..kihkihkih...

      Delete