KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Thursday, 11 October 2012

Kailan Ikan Masin


Alhamdulillah kenyang nya malam nih...
Perut kenyang kt luar plk ujan...
Makin berat lak bijik mata nk angkat...
Si Rusydi plk mmg kul8 mmg dh tidow la..
Kul12 baru dia bgun menyusu pastu smbung tidow balik..
Dia memang cmtu..malam mmg xbyk karenah..
Kalau berjaga malam pun mmg papa dia la yg menjaga...mama dia mmg xlarat..
Papa dia xper..kul3 @ 4 pgi baru tidow..xsunggup la aku nk meneman nya...
So berjaga la ank ngn bapaknya...Mama dia terbongkang tidow...hahahhaha
Baru adil kan..susah senang jaga anak sama2...anak baru sorg ok la lagi..berderet nanti xtau la...
Hehehehe...ada hati tu nak anak berderet2...yg sorg ni pun semput semacam dh nak menjaganya..
Tapi apa pun bila tgk muka comel sikecik tuh..Sayangggg sgt...Bapak dia pun sayanggg gk...
Melalut dah aku nih....Ok la nk melayan 999 ni plak...


Bahan2:
  • 1 ikat kailan-di potong dan dibersihkan
  • 3 ulas bawang putih-ketuk
  • 3 biji cili padi-di ketuk
  • 1 sudu besar sos tiram
  • Sedikit Minyak
Cara2:
  • Panaskan minyak, tumis bawang putih dan cili padi hingga wangi. Masukkan sos tiram dan kailan.Kacau sebentar dan boleh diangkat dan hidang segera...

4 comments:

  1. Salam Adda...
    sedap kailan ikan masin tu...Rahel suke tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam...kailan ni masak apa pun mesti sedapnya...

      Delete