KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Saturday 24 March 2012

Daging Goreng Jintan


Sebelum ni aku ada gk buat daging goreng jintan...
Sedapnya la...mkn lak ngn nasi panas2....
Laki aku siap ratah lagi klu goreng cmni....
So arin ni aku wat lagi utk mkn ngahari...
Tp makan sorg2 je la sbb laki aku kuar ngn p.cik dia g Puncak Alam...
So aku di tinggalkan la ngn Sydi..uhuhuhu



Resepi ni aku ambk kt umh Ayu Singapore..
Mintak izin copy resepi kt sini yer....


Bahan A:-
300g daging dipotong nipis
1 sudu teh jitan manis ditumbuk-aku tumbuk pun xlumat2, nk cepat punya pasal..kan sedar lak ank laki nan sorg tu..hehehhe
1/2 sudu teh lada hitam ditumbuk 
1 sudu teh serbuk jintan putih
1 sudu teh serbuk ketumbar
sedikit kunyit
air untuk merebus daging

Bahan B:-
3 tangkai cili api dipotong
1 tangkai cili merah dipotong 
1 biji bawang besar dipotong bulat
1 tangkai daun sup
1 tangkai daun bawang
2 sudu  minyak menumis
sedikit cuka
sedikit kicap
garam + perasa secukupnya

Cara Penyediaan:-
Daging digaul bersama Bahan A, Rebus sehingga empuk dan air telah kering. Didalam kuali yang sama masukkan minyak, tumiskan bawang besar, cili daun sup dan daun bawang. Masukkan garam secukup rasa. Akhir sekali masukkan sedikit cuka dan kicap untuk membangkitkan aroma yang cukup menyelerakan.
Tgk si kecik ni dh sedar mengamuk plk xnk dok bwh...
aku dukung pun xnk...
Last2 letak dlm ni...
Ambik ko leh plk tersengih2...



mata dok tgk tv....
Suka benar tgk tv..


Senyum ckit yer...
Mama nk ambk gmbr ni..


Sibuk nk berckp...
Apa bahasa ntah aku xfhm...
Iakan jer la..hehehe


Cygnya la ank mama ni...
Muahkkssss...


No comments:

Post a Comment