KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Thursday 4 May 2017

Jalan Jalan Melaka : Medan Ikan Bakar Muara Sg Duyung...




Ni la tempat aku dah aim awal2 bila datang Melaka...
Nak makan ikan bakar kat sini...
Aku tgk banyak yg dah datang sini...
So decided ngn asben makan kat sini..
Gerak awal2 dari hotel...
Sebab kalau lambat orang cakap kt sini penuh...
jenuh beratur la...
So dalam kul5 aku dah gerak dr hotel...
Smpai jer tengok dh byk keta parking....

Elok jer sampai dah ada pekerja dia tunjuk meja....
Alhamdullillah...ada lgi beberapa meja kosong...
Bernasib baik ko....
Ada penuh yg orang dah reserve...

So sebab aku yang kena belanja en asben...
Apalagi aku la yg kena pilih lauk..
Aku ni mana la reti nak pilih2 ikan ni...
Selalunya en asben..
So aku suruh jer orang tu pilihkan...ahhaha...
So dia jgk yang suggestkan masak apa....


Haaaa...ni dia ikan siakap...
So dia suggest bahagi dua...
Sebelah masak sweet sour...
Sebelah lagi bakar...
Siyes mmg sedap rupanya....


Ni sebelah lagi bakar...
Cicah sambal kicap....
Opss lupa plak ...
Memang kt sini...
baru je ko duduk..
dah ada orang akan letak nasi lemak...


Nasi lemak camni....
Rusydi ngn papa dia dah makan sorg satu...
Aku relax...diet....
Aku nak telan lauk jer malam  ni....



Ketam ni dia suggest masak telur masin...
Okey la...
ketam ni mmg peberet rusydi...
kalau buat pedas kan kesian lak dekat dia....


Sotong celup tepung memang wajib....
Sotong dia pun sedap....
Rangup....
Ni bleh dikatakan aku makan byk jgk....



Udang masak garlic butter....
Ni bagi adik Rizqi...
Dia mmg suka udang...
Jenuh mama dia ni dok kopek udang untuk Rizqi...
Dah la makan cepat...
Tak menang tangan...



Ni pulak siput buluh masak cili...
Tapi takde la pedas sangat...
Rusydi pun boleh makan...
Aku pun terkejut tgk dia makan benda ni...
Selalunya kalau g steamboat dia xpernah makan...
yang ni kemain banyak....
Makan la nak....memang mama nak banjer korang semua...



Haaa ni dia en asben i...
makan mengalahkan membela hantu raya...
Ni semua mmg kitaorg makan habis....
siyes mmg sedap...
Memang boleh datang lagi...

HARGA?????
Siyes murah okey....
Total semua aku makan...

RM110....
ada la sen2 tp aku xigt....
tp murah la kan..bg aku...
Ada ikan...ketam..udang..sotong...siput buluh...makan nasi lemak...

Opss ngn air kelapa 1jug....

Sesiapa nak makan seafood kt melaka tu...
mmg aku suggest tempat ni...
mmg ramai yg cakap ramai..nanti beratur...

So xnak beratur...kita pergi la awal..xpun reserve....


Balik dah kenyang....
Kita ronda2 plk kt bandar...
Sambil naik beca...






Korang bayangkan la...
dah makan kenyanbg2...
Naik beca plk...
Mesti mengah orang tu nak kayuh...
Hahhahaa....









bengan Rusydi kena naik beca hello kitty...
Dia nak beca otomen...
tapi mama dia pilih hello kitty...
Dia siap cakap...
mama sy boy....mana boleh naik girl punya...
hahhaha...
Ada mama ko ni kesah...hahahha



No comments:

Post a Comment