KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Thursday 26 September 2013

Bihun Goreng Lada Hitam....


Ni menu breakfast pgi tadi yer...
Smpai ke lunch aku dok layan makan ni jgk...
Malam plk en somi ajak makan kt luar....
Saya suker..saya suker....
Bihun goreng cmni mmg peberet aku la...
Sekarang rusydi pun suker..
Lagi la menjadi2 aku ngn rusydi makan..hihihi...

 
1 bungkus bihun ( di rendam )
12 ekor udang sederhana
 
1 labu bawang besar ( ditumbuk )
3 ulas bawang putih ( ditumbuk )
1/2 inci halia ( ditumbuk )
1 sudu makan lada hitam (ditumbuk)
3 – 4 sudu besar sos tiram
garam secukup rasa
sedikit perasa ( jika suka)

6 btg sawi
1 paket fishball
2 cili merah
Daun bawang
 
Cara penyediaan
1. Tumis bahan tumbuk hingga wangi kemudian masukan sedikit air dan sos tiram.
2. Bila mendidih masukkan bihun, sawi, fishball, udang, dan garam. Kacau hingga sebati dan bihun lembut.
3. Last sesuaikan rasa garamnya bolehlah di angkat. Boleh jugak taburkan daun bawang dan cili merah.


1 comment: