KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Tuesday, 22 January 2013

Apam Pisang Coklat



Adoiii penat aku taip td...
Sekali pc opis ni mati plk..
Terus kehabisan idea aku...
Dah tak bleh nk fikir dah terus jer layan resepi kat bawah ni..
Apam ni aku lupa plk ambk dari mana...
Maaf la yer sebab dulu main salin jer resepi dlm buku...
Kalau sesiapa tuan dia yang sesat kt sini..
Mintak halal yer resepi nih...huhuuh...


Bahan-bahan :

2 cawan tepung gandum
2 sudu makan cawan serbuk koko
1 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu teh baking powder
½ sudu teh garam
1 cawan pisang dilecek la yer..
1 cawan minyak jagung
1 ½ cawan gula perang
 2 biji telur 



Cara-cara :


Panaskan kukusan.
Masukkan gula perang, telur & minyak jagung..pukul seketika..
Masukkan pula pisang, tepung gandum, serbuk koko , soda bikarbonat, baking powder, garam sedikit demi sedikit ke dalam adunan tadi. Gaul sebati.
Masukkan dalam acuan kecil atau loyang.
Kukus selama ½ jam atau sehingga masak.


3 comments:

  1. tak penah makan pisang combine ngan cekelat mesti sedap.. nengok apam tu berkilat kemain rasa cam nak gigit aje sebijik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap..sebelum ni adda dh pernah buat kek pisang cmpur ngn coklat cadbury yg hiris2 halus...mmg best..apam berkilat sgt smpai xnampak mana pisang ntah..hihihiih

      Delete
  2. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete