KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Friday, 30 August 2013

Kentang Putar..


Mesti ramai yang dok tunggu bunga api malam ni yer...
Salah sorang nya adalah aku...
Takde nak kuar g mana2...
Juz tengok kt umah jer...tak larat la nak kuar...
Lagipun Rusydi dah tido dah...
Sambil2 tunggu tu perut plk rasa kebulur..
Apalagi masuk dapur tengok takde pape..
Sebabnya umah ni dah hbis stok lauk..
Malas nak beli sebabnya esok ada openhouse umah sedara...
Godek2 kat dapur jumpa kentang jer lebih buat sup ritu...
So decided nak buat kentang putar...
Ambik plk resepi kat sini...
Tapi resepi kat bawah ni banyak sangat...
Pandai2 la korang adjust yer...
So apalagi....jom makannnn....

Bahan2:

2 kilo kentang USA
I tin creamy mushroom
1 ketul butter
1 ketul kiub ayam Knor
1.5 tin mushroom air masak
Sedikit serbuk lada hitam

Cara2:
  1. Kopek kentang dan rebus hingga empuk
  2. Putar menggunakan mixer kek sampai lumat... hihihi
  3. Untuk kuahnya, panaskan periuk.
  4. Cairkan butter.
  5. Tumiskan kiub dan lada hitam, then masukkan mushroom ke dalam periuk.
  6. Masukkan 1.5 tin air masak, sukat guna tin mushroom tadi...
  7. Masak sampai pekat dan agak sesuai.
  8. Tak perlu tambah perasa, sebab dah cukup rasa...

3 comments:

  1. salam merdeka dari Oman. menarik resepi ni copy & paste dulu :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam merdeka jgk..bleh2 silakan lah...

      Delete
  2. Waaa pernah buat mash potato tp resepi lain sikit dr ni....nampak guna creamy mushroom mesti sedap kan....

    ReplyDelete