KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Monday 13 March 2017

Sup Ikan Merah....


Sapa suka sup ikan merah ni??
Angkat tangan....hahahah
Ni pestime aku cuba masak sup ikan merah...
Rasanya xpernah lgi kot...
Risau jugak buatnya xbleh diterima oleh anak tekak...
Dah la ikan merah ni mahal oiii...

Rupanya habis satu umah dok hirup sup ni jer...
Rusydi dan Rizqi siap makan bertambah2....
Papa dia pun sama...
lawan pulak dengan ulam ngn budu...
makin laju la papanya...

Tak sia2 aku beli ikan ni buat sup...
Boleh la masak lagi ni lain kali....
Macam biasa resepi aku cedok umh k,azie...
Memang apa yang aku cedok dari umah dia...
Memang menjadi pilihan kat umah aku ni....

SUMBER : Azie Kitchen

Bahan bahan:
Ikan  merah
4 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
Sedikit halia
Kayu manis, bunga lawang dan pelaga
Lada hitam biji - tumbuk

Cara cara:
Tumis bawang merah dan bawang putih serta halia yang dihiris bersama kayu manis, bunga lawang dan buah pelaga sehingga wangi. 

Kemudian masukkan air secukupnya. Biarkan air menggelegak sebelum dimasukkan ikan. Akhirnya masukkan lada hitam dan garam secukupnya. 

Taburkan daun sup dan bawang goreng. Bolehlah ditutup api dan sedia untuk dihidangkan.



No comments:

Post a Comment