KAWAN-KAWAN TERSAYANG

Monday 21 August 2017

Main Masak- Masak Dengan Group Tupperware


Sabtu hari tu punya aktiviti..
Jumaat tu kawan aku Wani ni ajak join masak-masak dengan group dia..
So aku pun join jer la..
Menyelit sekali..
Wani ni mmg aktif la dengan tupperware...
Aku ni setakat  bekas tupperware tu ada la..
Takde la banyak mcm dia...
Tipuware jer la banyak..
Dia sekali bawak...mmg cukup lengkap bahan..
Jeles i tau...
I tak mampu nak follow hobi mahal diorg ni...


Ala- ala belajar kulinari gitu tau...
Hahhaa...
Nak-nak tangan keras kematu cam aku ni....
Memang ke laut la jadinya...
Menu ritu ada 3...
Popcorn ayam
Garlic & mushroom soup
Grill Chicken Wings





Ni dia menu 1st...
Popcorn ayam...
Kitaorang bantai buat dah macam nugget gitu...
Hahahaha...
Ni kitaorg kisar sendiri ayam guna Fucion Master Mincer...
Excited weii bila guna benda tuh...
Senang pun senang...
Lepas ni kalau nak beli..
Aku buat sendiri jer la nugget...hahaha
Itu kalau rajin...

Image result for blend ayam tupperware
Ini la pic benda tu..(sumber en google)




2nd menu...
Garlic & mushroom soup...
Ni lagi la...
Kisar guna Speedy Chopper...
Ni lagi la buat aku tak tahan...
Balik siap merengek2 lagi ngn asben...
Siyes benda ni mmg aku admire ko...

Image result for chopper tupperware
Ini la benda tuh....



Last menu...
\Ni bakar atas non stick pan dia...
Ni lagi la...
Siyes...bila goreng telur...
Telur siap bleh goyang2 lagi ko...
Memang betul2 non stick..
Ni lagi la..nak tanya si Wani pun takut..
Takut aku pengsan dengar harga dia gtau...
Hahhahaa..

Image result for non stick pan tupperware
ni la pan tu...

Wani yang sebelah aku tu...
Mmg best la join camni...
Aku mmg jadi tukang menyibuk jer...
Hahahaha...










No comments:

Post a Comment